Tuesday, May 27, 2008

Adik Kasih Dah Tumbuh Gigi.....

Dua hari lepas adik kasih demam. kesian dia... Matanya yang memang dah sedia kuyu jadi bertambah- tambah layu. simpati saya menengokkan keadaannya yang macam tu. Badannya panas ngandang. Malam2, saya dan hubby jaram kepala dia dengan air. Sebelanga kecil air selalu ada di sisi. dia tak tidur mana. Asyik merengek dan dia tak mahu menyusu dada. Semalam, sewaktu saya letakkan dia di riba, saya meraba- raba gusinya dengan jari tengah. terasa macam bergaram di gusi bahagian bawah. Terus hati saya berbunga riang. "Abang, cuba rasa gusi anak, dia dah tumbuh gigi." Spontan saya memanggil hubby.
Memang rasa cukup bahagia melihat satu demi satu perkembangan dan tumbesaran anak- anak kami. Anak itu mencampakkan seribu satu rasa dalam hati ibu bapanya yang akhirnya tetap menatijahkan bahagia dan damai. Anak- anaklah pelaburan dunia yang menampakkan keuntungannya di kemudian hari andainya anak2 itu dhurriyyatan sholehah.
"Rabbana hab lana min azwajina wa dhurriyyatina qurratu a'yun wa ja'alna lil muttaqina imama...."

21 Jamadial Awal 1429

1 comment:

Kayzem said...

wijdan dh berapa bulan?

--> kasma