Sunday, July 19, 2009

Feel Bad

Saya rasa teruk sangat...
Teruk sangat- sangat

Segalanya kelabu. Tak tahu, kenapa tadi bagaikan terhijab untu menjawab soalan- soalan yang keluar. Keyakinan saya pada diri sendiri tak sampai 10%.

Ya Allah..,
Bantulah aku, berikan kekuatan
Ya Allah,
Tolonglah aku, aku kesempitan

Silap saya. Tak study betul- betul. Masa yang terlalu suntuk atau saya yang tak betul?

Katanya..,
Tak apa, usaha kita hanya 1% dari pencapaian. 99% lagi dalam ilmuNya..

Benar, siapalah kita untuk melukis jalur takdir kita. Dia Yang Maha Tahu. Kita ini sekadar mengharap titisan rahmatNya.

Pengubat untuk orang seperti saya. Namun, saya yakin ganjaran Allah untuk orang yang berusaha, berdoa dan tawakkal. Untuk mengelakkan malas.Untuk elakkan putus asa.

Saya kurang usaha, apalagi lagi doa secara khususi dalam 'keadaan' sekarang ini.

Benar, benar. Saya yakin sekali, Allah memberi pada sesiapa sahaja. Saya nak jadi orang yang dapat kasih sayang Allah, yang tak terlepas dari rahmatNya, maka saya mohon doa dari semua orang, terutamanya orang- orang yang saya harap redha mereka.. Saya mohon didoakan, disenandungkan dalam hati nama saya, agar rahmat Allah melimpah ruah, bukan haya untuk saya, tapi untuk semua..

Namun, saat ini saya masih rasa teruk sangat- sangat..
Teruk sangat- sangat!

1 comment:

sufi said...

salam kak anis...

Semua tu dalam perancangan Allah. Kita hanya berusaha. teruskan dengan peperiksaan hari selasa n rabu.
SELAMAT STUDY!!!