Wednesday, October 14, 2009

MASIH BERBAKI SEDIKIT LAGI

Tinggal lagi 2 minggu praktikal mengajar akan usai. Tak sabar rasanya. Bukan tidak suka dengan kerjaya mengajar, tapi, keletihan yang melampau kerana menyiapkan RPH dan SPP seakan tidak tertanggung lagi. Seronok berada di SMK Belara ini. Yang tak seronok tu ada, tapi ingin aku campakkan segalanya jauh- jauh.

Lebih 2 bulan berada di sana, banyak sekali ragam pelajar dan guru yang ku temui. Yang pasti, cikgu- cikgu di sini semuanya baik- baik belaka. Tak lokek berkongsi ilmu dan pengalaman.

Sepanjang 2 ½ bulan ini juga, aku cuba belajar untuk menepati masa. Aku yang jarang sekali dapat hadir awal ke kelas semasa di UDM, cuba sedaya upaya untuk samapai di sekolah sebelum atau tepat 7.30 pagi. Ada juga dalam seminggu, sekali dua terbabas dari waktu yang sepatutnya. Kesian suamiku. Setiap kali lewat, pasti memecut lajulah dia dalam keadaan stress.

Aku tak pasti, suatu hari nanti, andai benar- benar bertugas sebagai guru, apakah aku akan dapat menangani segala stress ini dengan baik. Apa yang dapat ku kenalpasti, jarak rumah yang jauh dari sekolah punca aku selalu kelam kabut.
Hemm, lama tidak menulis, kali ni aku bercerita pula tentang keadaanku. Tak apa lah. Sekadar meng ‘up date’ posting di dalam blog ini.

Buat sahabat- sahabat yang rajin mengunjungi, maaflah, dah lama tak ada cerita baru yang nak dikongsikan. Saya cuba refresh mood yang sering turun naik (lebih banyak turun)ini. Doakan saya juga dalam doa kalian.

No comments: